söndag 20 juni 2010

Ommöbleringen är igång!

Vi har en plan. För att alla vi tre ska få plats att bo i ettan vi bor i nu har vi bestämt att jag och Majte ska ha en bäddsoffa i vardagsrummet att sova på och Lars-Torsten får sovalkoven. Det är en jättebra plan. Så idag hittade jag en perfekt bäddsoffa på blocket och åkte iväg med mamsen och tittade på den. Den var precis som vi ville ha den. Mina föräldrar hämtar den imorn och placerar den i våran lägenhet så den är här när vi kommer hem från Kiruna.

För ja. Imorn åker vi till Kiruna. Det blir min första gång och det är riktigt spännande. Jag har ju aldrig träffat Majtes mamma och det är nervöst.. Det känns konstigt då vi redan hunnit både förlova oss och bli på smällo, innan jag träffat svärmor. Jag är övertygad om att det kommer gå bra, för resten av familjen har ju varit så himlans trevliga! Har ju inte träffat Majtes syster heller än, så det får jag nog också göra nu.

Nu är det två veckor kvar till att vi ska på ultraljud. Jag är nervös. Det är en skräckblandad förväntan som infinner sig. För skulle det värsta hända så har vi inget litet hjärta som slår därinne. Det är ju inte helt ovanligt att sånt händer. Jag önskar inget mer än att få se en sprallig liten skit på skärmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar