tisdag 21 februari 2012

Viktväktandet då?

Ja jag vet att jag har varit kass på att uppdatera bloggen, men nu ska jag berätta för er hur det går med mitt viktväktande som jag började i höstas.. och faktiskt gick ner över 8kg med.

Det går dåligt.

Ja, jag har slarvat som tusan och motivationen har varit under all kritik. Nu har jag börjat så smått igen, men har fortfarande inte lyckats komma ner till det jag vägde innan motivationen tog långsemester.

Ibland undrar jag hur det kan vara så förbannat svårt för mig att lyckas gå ner i vikt. Alla andra kan ju. Och jag vet ju faktiskt exakt hur jag ska göra för att lyckas. Det är så enkelt, men ändå så helvetiskt svårt. Det finns inget som heter "att bara göra det". Inte för mig iaf.

Men jag försöker iaf. Idag blev det en smoothie till frukost och till lunch blir det ugnsbakade rotfrukter med nåt till. Det blir säkert bra.
 

1 kommentar:

  1. Du får självklart greja med dig vikt hur du vill, men det är ju "på modet" vad jag har förstått det där med african mango, något att titta närmare på kanske, tillsammans med din diet?

    SvaraRadera