fredag 3 december 2010

3 december 2010

Nu börjar det bli stressigt. Skulle ha sista lektionen i Kommunikation innan tentan som är nästa vecka men läraren blev sjuk så nu sitter man här och undrar vad fan man ska ta sig till. Har inte ett hum om av tentan ens handlar om.. allt är så luddigt. Spännande ska det bli.

Igår fick vi veta hur det gick i fastighets- och nyttjanderätts tentan. Jag blev godkänd, med två poäng från VG. Först var det tre poäng ifrån, men jag upptäckte fel som läraren gjort. Ska prata med den andra läraren till, för jag är ganska säker på att han bara läst på ena sidan pappret när han läst svaren. Suck.. Vet inte varför jag blev besviken, hade ju knappt pluggat och hela tentan kändes luddig.. Men som vanligt har jag väl lite för höga krav på mig själv.

Sista dagen i skolan är 20/12 och vi har ett fördjupningasarbete på 9-12 sidor att göra, en tenta i kommunikation och en redovisning eller tenta i powerpoint. Och två hela veckor skola kvar. Det känns lite galet.. men det SKA gå.

På senaste tiden, eller egentligen nästan hela graviditeten, har jag känt mig grymt osocial. Inte orkar riktigt ta tag i relationer. Känner mig på något sätt annorlunda. Har förlorat en viktig vän under graviditeten och det känns ruttet, men jag har verkligen inte orken längre att vara den som hela tiden hör av mig och ser till att vänskapen upprätthålls. Nej, ensidig vänskap är inte för mig.

Denna helgen har jag mycket socialt inplanerat. Idag ska jag vara med Tina, imorn ska jag på julfest hos Britta och på söndag kommer Angelika och Robert på besök. Så mycket socialt har jag inte gjort den senaste månaden. På måndag ska jag träffa Julia också. Mycket socialt. Försöka ta igen.

Läste i min gamla dagbok på helgon. Mitt sätt att skriva på är helt annorlunda nu mot vad det var då.. för två år sen. Så mycket sorg i orden var det då.. men också så mycket djup. Så mycket mer än vad jag nu kan åstadkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar