fredag 17 december 2010

En vecka kvar till jul

Åh, äntligen är julen snart här. Bara en dag kvar i skolan och sen är det jullov.
Ska idag, imorn och några förmiddagar nästa vecka jobba i butiken. Ska bli riktigt roligt, håller verkligen tummarna att jag slipper ha ont så jag kan få njuta av det!

Jag har börjat få förvärkar. Känns som mensvärk som kommer och går.. ganska spännande. Känns på ett sätt skönt att veta att det händer grejjer. Snart kommer min bebis. Går in i vecka 36 nu..

Det var ju nyss vecka 20.. tiden bara flyger iväg!

Snälla söta läraren gav oss en uppgift till helgen. Precis när man trodde man hade fått klart allt ska man göra lite till. Väldigt stressande känns allt, men jag ska klara mig egenom det. Sen vill jag bara ha lugn och ro.. inte en massa press. Den sista tiden innan bebis behöver jag för mig själv, ställa mig in i den nya rollen jag kommer få och få tid med Majte att faktiskt vara vi. Det här är våran sista tid då det bara är han och jag. Känns lite underligt.

Fick det glada beskedet från försäkringskassan att de ska beräkna min mammapenning baserat på min lön som jag hade på Viking Line. Detta eftersom jag varit sjukskriven och deltidsarbetslös innan jag började plugga. Känns så galet bra. Det innebär ju ungefär 2000 kr mer i månaden för oss när jag tar ut 5 dagars föräldraledighet i veckan. Helt grymt.
Det är en sak jag lärt mig som jag hoppas många andra också är noga med. Man ska ALLTID se till att inte ha några luckor när man blir arbetslös eller sjukskriven eller sånt. Hade jag haft en lucka på ens en endaste dag hade jag snällt fått nöja mig med de sjukpenningsgrundande inkomst jag fått från mina timanställningar. Viktigt att vara noggrann.

Det är dags att sätta sig vid plugget en stund innan jag ska iväg till butiken.
Tycker ni läsare ska bli lite duktigare på att kommentera. Faktiskt.

//Annu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar