söndag 19 december 2010

Längtan

Saker jag verkligen längtar efter:

-Julen. Det ska bli jätteroligt att få umgås med nära och kära under såna harmoniska omständigheter. Ska bli galet roligt att ha julmys med Mirja, Niklas och Silas på torsdag!

-Att bebis kommer. Jag längtar efter att få hålla mitt lilla knytte i armarna och få se hur han ser ut. Få lära känna honom på fler sätt än att veta att han inte gillar att jag ligger på sidan och han har hicka flera gånger om dagen. Och tänk att slippa gå på toa fem-sex gånger per natt, det ni!

-Att bli av med alla krämpor. Hejdå foglossning och carpaltunnel syndrom! Och tänk att kunna få på mig skorna helt själv.. och inte ha fötter som ser ut som korvar!

-Att få vara ledig. Detta kommer väl egentligen innan bebis, för när bebis kommer är jag inte ledig på samma sätt längre. Inte på det dära sättet att jag kan pilla mig i naveln och glo på serier i timmar... och vakta facebook om någon råkar göra en intressant statusuppdatering.

-Att få dricka ett glas vin. Ja, det ser jag fram emot på riktigt. Vet inte om det är förbudet som gör det, men jag är så galet sugen på rödvin till maten. Ni vet sådär sällskapligt mysigt.

-Få besök hemma när bebis kommit. Riktigt mysigt.

Snart snart snart får jag det jag längtar efter ^^ 4 veckor och 4 dagar kvar, sen kommer bebis. Bara fem dagar till jul. Iiiih, så underbart!

//Annu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar