tisdag 26 april 2011

Underbara påsk

Vilken fantastisk påskhelg vi haft! Spenderade den i mina föräldrars hus då de var bortresta. Vädret har varit helt underbart så vi har varit ute mycket.. och grillat, såklart!

I torsdags gav jag Majte en speldag. Jag och Elliot hängde med Angelika och Frank hela dagen, så han fick hela 9 timmar speltid. Efter det var jag bara hemma och vände och sen gick vi och köpte sushi och gick till mina föräldrar för att äta.
Fredagen började hela familjen med en bastu. Elliot tyckte väldigt mycket om det. Såklart, han är ju faktiskt 50% finne :D Jag var lite orolig att han skulle bli alldeles för varm, men det var ingen fara för när jag och Elliot kom dit, efter att Majte redan suttit där en halvtimme, så var bastun inte ens på längre :P Typiskt svenskar, sitta i en avstängd bastu. I vilket fall, han gillade det!


Efter bastu och en sväng hemma gick vi hem till Mirjas föräldrar där Mirjas födelsedag firades. Så riktigt trevligt var det! Påminde mig lite om alla kalasen man varit på där när man var liten.. Eller ja. Egentligen var jag ju där mest jämt. Jag och Mirja var ju bästisar som små och hängde hos varandra jämt jämt jämt.
På kvällen kom Daniel och hans granne, Angelika, Robert och Frank till huset och vi grillade och umgicks. Daniel hade köpt med memma till mig, så jag fick mitt påskmums ^^

Alltså, det var en så himla bra dag. Blir så glad av att tänka på hela helgen.
Iaf..

Lördagen spenderade vi med Mirja, Niklas och Silas. Vi grillade och umgicks. Ser så galet mycket fram emot att de flyttar hit *yay* Jag hoppas våra barn kommer få samma fina relation jag och Mirja haft genom tiderna. Det är så värdefullt! Alla de bästa barndomsminnena är med Mirja och det säger ju ganska mycket :) De är rätt häftigt ändå att vi kom så bra överrens och hade så mycket gemensamt även fast vi hade 4 års åldersskillnad.


Helgen i huset fick mig dock att inse hur mycket jag längtar efter space. Den här lägenheten är på tok för liten, känner mig rätt kvävd i den. Jag vill också ha tom golvyta. Dörrar. Riktiga rum. Helst skulle jag vilja ha en trädgård också att pilla i.. men jag får nöja mig med föräldrarnas. Rensade i deras rabatt i söndags och det var så rofyllt. Bara sitta där och sluka i sig tystnaden och solljuset.

Jag vill ha fler såna här helger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar