lördag 12 mars 2011

En egen kväll

Vilken trevlig kväll jag hade igår! Var på after work med några klasskamrater. Tog någon öl och snackade skit. Helt underbart! Känner verkligen att det var det jag behövde för att orka vara mamma hela dagarna.. en stund att bara vara Annu.

Igår morse var vi på BVC på läkarundersökning. Elliot hade gått upp nästan ett halvt kilo senaste två veckorna och väger nu 5030g till sina ståtliga 57cm. Allt var bra med honom, förutom att läkaren misstänkte kolik när jag berättade om hur han skriker på kvällarna.. och dagarna.. ja.
En stund kändes det som en dödsdom, inte för Elliot, men för mig. Hur ska jag orka? Men ja, nu har ju vi överlevt hittils.. så nog ska det fixa sig resten av tiden med. Hon tröstade mig med att det faktiskt går över.. Nån gång runtomkring när de är 3 mån. Elliot är 6 veckor.

Nästa helg åker vi till Finland. Ska bli spännande att flyga med Elliot första gången. Vi ska dit och fira att min gudmor fyller 70.. morfar fyller 80 den helgen också, men det firas på annan ort, så vi missar det :(
Vad ska man packa med till en sån här liten när man ska vara borta en helg? Vi ska inte ha med nån barnvagn, så bärsjalen ska med.. och bilstolen. Vad mer?

1 kommentar: