fredag 25 mars 2011

Pojkar arbetar på bygge och flickor..?

...ja flickor leker med enhörningar.
Jag har faktiskt aldrig sett några enhörningar i Bamse. Inte heller har jag sett några sagoslott. Men det kanske bara är jag som missat. Tycker iaf dessa bodysar är ett praktexempel på hur jävla snedvridet det kan bli när man gör "flick- och pojkkläder"... Och det gör mig faktiskt lite illamående.


Har insett lite smått också hur alla dessa prinsess-sagor gör flickor till små offer. De ska räddas av prinsar, för de är helt hjälplösa utan. Killarna ska vara modiga och slåss mot drakar o skit för att rädda dessa oskyldiga små prinsessor. Konstigt att jag vägrar kalla Elliot för prins? Nej. Jag tycker inte att han ska behöva vara modig och rädda flickor från drakar och sånt. Han ska få vara precis så feg som han vill. Om han vill.

Min lilla Smellis ska få vara precis som han vill. Och det får inte prinsar vara.. se bara på våran prins, hur mycket får han bestämma i sitt liv? Är det verkligen något att eftersträva?

1 kommentar:

  1. word! känner inte heller igen enhörningar från bamse!? konstigt...

    SvaraRadera