torsdag 24 mars 2011

MVC och tårtblogg

Idag var vi på återbesök på MVC. Det var mest bara snack om hur de hade gått och hur jag upplevt graviditeten och förlossningen. Lite provtagning och snack om preventivmedel. Ja, sånt där som hör till :)

Har hittat en ny blogg att följa och slukas med i. En blogg om tårtor. Det ni. Jag funderar på att baka tårtan till Elliots namnkalas helt själv och har då plötsligt trillat in i en värld av sockerpasta, smörkräm och tårtdekorationer. Helt nya grejjer för mig, men ska bli kul att leka med det! Bloggen hittar ni här.

Förutom en lång promenad till mvc har vi inte gjort så mycket annat idag. Jo, städat hela lägenheten.. och jag tvättade fönster i vardagsrummet. Härligt när solen lyser så starkt på morgonen att faktiskt kunna se egenom fönstrena. Det ni ^^ Ser nu fram emot att kunna göra i ordning på balkongen. Vårfint. Pappa måste bara komma o hämta bort chinchillornas gamla bur så man får plats att röra sig där ute.

Ja.. appropå chinchillorna.. fick mail om att Jorma dött. Ganska snart efter att han kommit till sitt nya hem hade det börjat vattnas runt munnen på honom. Veterinären hade röntgat honom och hans tänder var helt förvuxna :( Trots mediciner och bra vård hade han gått bort.. min lilla Jormis. På ett sätt känns det ändå skönt att jag slapp hela den processen. Hade ju oroat ihjäl mig och med en liten bebis.. nej, det hade inte vart roligt alls. Bättre som det blev nu, att jag redan hade sagt hejdå och bearbetat att han är borta ur mitt liv.

Nu har vi besök av Majtes bror Andreas. De sitter och glor på film och jag är asocial vid datorn. Elliot sover och jag ska ansluta mig till sällskapet.

God natt ^^

4 kommentarer:

  1. åh lilla jorma :'(
    massvis kramar /miken

    SvaraRadera
  2. Vad fin din blogg blivit! Mår hela familjen bra?
    KRAM /Britta

    SvaraRadera
  3. Tack Britta :) Vi mår bra! Jag har börjat kika på din blogg med :)

    SvaraRadera