onsdag 2 mars 2011

Tröttdag, tvättdag..

Inatt sov Elliot inte mycket alls. Han låg och lät precis hela natten (kändes det som iaf). Ibland grät han, ibland låg han bara o.. lät. Högt och överjävligt så att vi inte kunde sova. Och så har det fortsatt hela dagen.. han har inte sovit mer än nån halvtimme här o där.

Så, hade då bokat tid för tvätt och funderade på att skita i det eftersom Elliot inte riktigt var på humör, men gav mig fan på att klara det iaf. Sagt o gjort, släpa med mig all tvätt till tvättstugan. På vägen dit möter jag på en samhall-arbetare som sluddrar nåt åt mig, han verkade påverkad av nånting. Jaja. Skitsamma tänkte jag. Åkte ner och möts av att en av tre tvättmaskiner inte går att stänga luckan på. Skit. Jag hade jättemycket tvätt. Aja, släpa med mig en del upp o tvätta i egna maskinen.. och köra två omgångar där nere tänkte jag. Elliot låg o gnällde i vagnen.

Nästa gång jag ska ner tänker jag bättre. sätter ner Elliot i bärsjalen. Bra, nöjd bebis. Ner o hänga tvätt. Möts av två samhall-arbetare som håller på städar tvättstugan. De har uppenbarn rotat i min smutsiga tvätt (urk!!) men jag säger ingenting. Den ena av de, inte han som var påverkad, kommer fram till mig och skäller ut mig för att jag har med mig Elliot till tvättstugan. Det är tydligen opassande miljö för småbarn! Jag snäser tillbaka att jag måste väl också få tvätta. Han muttrar nånting om att barnet har ju en pappa också. Ja, uppenbart vet han det när han gått egenom tvätten med alla underkläder, snuskgubbjävel.

Fyyy vad arg jag var när jag gick upp. Elliot fortsatte gnället så fort vi kom hem och till slut, när posten kommit med avin jag väntade på, drog vi ut på promenad till ICA. Sen dess har han sovit. Så skönt.

Men seriöst. Vad fan är det för fel på folk? Varför känner man att man har ett behov att kommentera hur andra gör med sina barn? Jag kan inte fatta. Detta är heller inte första gången det hänt oss och Elliot är bara 5 veckor!
Anar att det inte heller är det sista. För jag är ju en sån därn fräck människa som åker spårvagn med barnvagnen, låter bebisen ha napp, inte sittar hemma hela dagarna med bebisen och ammar offentligt. Är bestämt en sån där person som högaktningsfullt skiter i om någon tycker det är hemskt att se nakna tuttar offentligt.

Ni får hålla tummarna för mig, kanske får jag sova inatt. Kanske..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar