lördag 26 mars 2011

Girl's dream

Idag fick jag bli riktigt förbannad. Vi var på coop och gick förbi Lego-hyllan.. och vad ser vi där? Jo, nån sorts Lego-ripoff med en serie som hette Girl's dream. Bilderna kan ju tala för sig själv..


Är det verkligen detta flickor drömmer om? På seriöst? Att vara hemmafru och vinka till sin man som kommer hem från jobbet. Eller att vara en prinsessa och se vacker ut när man blir servad av riddare? Hur tänker dessa leksakstillverkare?
Är de dumma i huvudet på riktigt?

Det fanns fler leksaker i denna serien.. men jag blev så upprörd att jag var tvungen att gå därifrån. Kommentera gärna och berätta vad du tycker!

3 kommentarer:

  1. jaaa du så ser världen ut

    SvaraRadera
  2. det där med hemma fru kan jag väl hålla med dig om, men att vara prinsessa kan jag (som lajvar som prinssa) faktiskt förstå..

    SvaraRadera
  3. Tycker inte om att man försöker styra in flickor på prinsessbanan, då det sätter press på att man ska vara vacker och snäll.. Och lugn. Prinsessor klättrar inte i träd och busar, vilket jag tycker alla barn ska göra.

    SvaraRadera