onsdag 23 mars 2011

En helg i Finland

Nu är vi hemma och har landat efter en händelserik helg i Kuusamo.. och ett gästbesök i Kuhmo. Fredagen åkte vi upp med flyg. Det gick överraskande smidigt att flyga med Elliot. Han ammades innan vi lyfte och sov rakt egenom flygresan.. både Göteborg-Helsinki och Helsinki-Kuusamo. Flygvärdinnan sa att såhär små bebisar inte känner det där trycket, så det var skönt :) Väl framme i Kuusamo va det bara att börja göra sig i ordning för Siljas 70-års kalas. Hon visste inte att vi skulle komma och blev jätteglad ^^ Sånt blir alltid så kul.. att göra någon glad :)
Elliot trivdes inte alls på kalas så Majte fick vara på våran stuga under tiden.. men vi andra hade trevligt iaf..

På lördagen åkte vi till Kuhmo. Satte oss i en minibussliknande bil med min moster och hennes man.. efter att ha åkt en halvtimme la bilen av. Så där satt vi, 7 pers, vid vägkanten och försökte klura ut hur vi skulle ta oss vidare. Som tur var kunde min kusin komma dit med två bilar så vi kunde fortsätta färden. Sena blev vi, men morfar var så väldigt glad över att få träffa Elliot. Och oss, såklart. Elliot är barnbarnsbarn nummer 20 i ordningen :)
Det var verkligen jättekul att få träffa min morfar och mina mostrar och kusiner. Det var några jag hade sett fram emot riktigt mycket att få träffa, så det blev en del kära återseenden. Andra hade jag inte träffat på 10 år och kunde gått 10 till utan att träffa.. de gav mig liksom ingenting. Så blir det väl när man har en stor släkt..


Söndagen spenderades inne i staden hos moster Eija och sen på Prisma (typ Coop).. Riktigt trevligt. Hittade en massa roligt till både Elliot och mig. Muminblöjor, en tallrik, ett nattlinne.. Syrran köpte en overall till Elliot som han kan ha nästa vinter :) Med Sniff på! Känns så konstigt att han faktiskt kommer vara sådär stor då.. Hittade också massa fina Mumin-nappar till Elliot.. de var från 6 mån, så nu längtar vi :P

På måndag morgon upptäckte jag att jag dragit på mig en ögoninflammation.. ögat var helt rött. Inte roligt, men tur att vi skulle åka hem för jag hade inga glasögon på mig och linser kunde jag ju inte ha. Natten till tisdag började ögat göra helt förbannat ont.. och på tisdag kändes det som rakblad i ögat. Kunde inte se nåt.. Majte fick stanna hemma och jag åkte till vårdcentralen som sen skickade mig till ögonakuten. Har fått nåt jävla virus i ögat och det kommer ta typ 6 veckor att läka. Skitvirus :( Nu idag gör det iaf inte ont längre då jag fick nån kräm o stoppa i ögat..

Elliot har varit superduktig och sovit i sin vagga hela natten för första gången :) 8 veckor gammal idag och sååå duktig. Han börjar bli mer självständig och det känns underbart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar