fredag 4 mars 2011

Mina dagar.. och dumma Poseidon :(

Har uppdaterat inlägget Min förlossning med lite bilder :)

Så underbart att det är fredag! Serså mycket fram emot helgen.. att få ha Majte hemma. Det är inte alltid så roligt när han är borta hela dagarna. Får inte så mycket gjort när Elliot är på kinkigt humör, vilket an kan bestämma sig för att vara mest jämt känns det som ibland.

Majte frågade mig häromdagen vad jag gör på dagarna egentligen. Jag kan förstå att det verkar som att jag bara ligger i sängen och latar mig.. men ja, dagarna går åt att amma, byta blöjor, försöka få Elliot att sova.. och när han somnar så är det ibland så att jag inte kan flytta på mig för då vaknar han. Vi går ut på promenad dagligen.. De flesta dagar försöker jag städa hemma, allt som oftast kan jag inte det för att jag måste bära på lillskruttet. Det blir otroligt tungt efter en stund..
Ja, så brukar mina dagar se ut. Däremellan försöker jag pula i mig nåt ätbart också.. det brukar också gå sådär, för oftast vill Elliot ha mat precis samtidigt som jag.

Det är inte alls roligt att inte ha tid att göra det fint hemma. Jag blir tokig på allt stök, men kan inte göra nåt åt det. Det resulterar i att jag är irriterad på kvällen sen.. och hamsterhjulet är igång.

Dagens irritationsmoment är att Poseidon stängt av sopnedkastet här hemma. Nu måste vi gå ut med alla våra sopor. SKITKUL!!! Nej, inte alls. Gör mig faktiskt riktigt sur.. Behöver liksom inte en sak till som försvårar för mig att hålla det fint hemma. Bajs-Poseidon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar